1 października (sobota)
godz. 16 – Seans rodzinny: Chłopiec z chmur (Francja 2019, 113 min.) familijny | reż. Nicolas Vanier | obsada: Jean-Paul Rouve, Melanie Doutey, Louis Vazquez. Kat wiek: 6+. Bilety: 10 zł (zwykły), 8 zł (ulgowy).
Dla Thomasa, chłopca zanurzonego w świecie gier video, pomysł spędzenia wakacji z ojcem, zapalonym ornitologiem, wydaje się koszmarem. Gdy naukowiec oznajmia, że chce nauczyć zagrożone wyginięciem dzikie gęsi nowej trasy migracji, chłopiec myśli, że ojciec stracił rozum. Stopniowo, skazany na całodobową opiekę nad świeżo wyklutymi pisklakami, Thomas coraz bardziej przywiązuje się do skrzydlatych przyjaciół. Jeszcze nie wie, że stanie przed wielkim wyzwaniem, które będzie dla niego przygodą życia.
Film oparto na autentycznej historii Christiana, specjalisty od migracji dzikich gęsi, i jego nastoletniego syna.
godz. 18 – Przegląd Kina Ukraińskiego: ZŁE DROGI (Погані дороги) (Ukraina 2020, 105 min.) dramat | reż. Natalia Worożbyt |obsada: Jurij Kulinicz, Oksana Czerkaszyna, Zoja Baranowska, Maryna Klimowa. Wstęp na wejściówki dostępne w kasie Kina za Rogiem. Miejsce: sala widowiskowa POKiS.
godz. 20 – Przegląd Kina Ukraińskiego: DO DOMY (Додому) (Ukraina 2019, 96 min.) dramat | reż. Nariman Aliev | obsada: Akhtem Seitablayev, Remzi Bilyalov, Dariya Barihashvili, Anatoliy Marempolskiy. Wstęp na wejściówki dostępne w kasie Kina za Rogiem. Miejsce: sala widowiskowa POKiS.
4 października (wtorek)
godz. 18 – Przegląd Kina Ukraińskiego: Marcin Pukaluk gra do filmu ZIEMIA (Земля). Wstęp na wejściówki dostępne w kasie Kina za Rogiem. Miejsce: sala widowiskowa POKiS.
Głęboko humanistyczna opowieść o relacji między człowiekiem i ziemią-matką. Aleksandr Dowżenko wykreował kino prawdziwie poetyckie, sięgające do fundamentalnych związków człowieka z naturą, ludowych odczuć i wyobrażeń. Ziemia była jego najwybitniejszym utworem – przez wielu uważanym za arcydzieło kinematografii światowej – posiadającym niezwykłą siłę emocjonalnego oddziaływania.
Aleksandr Dowżenko (1894-1956) to radziecki reżyser, scenarzysta i pisarz z Ukrainy. Uważany za twórcę ukraińskiej szkoły filmowej. Począwszy od 1928 r. zasłynął następującymi utworami: „Zwenigora” (1928), „Arsenał” (1929), „Ziemia” (1930), „Aerograd” (1935), „Szczors” (1939). Swym specyficznym kinem poetyckim inspirował twórców ukraińskich i radzieckich w wielu pokoleniach.
Marcin Pukaluk jest kompozytorem, performerem i producentem muzycznym. Od 12 lat zajmuje się wykonywaniem muzyki na żywo do filmów niemych. Ma na swoim koncie 2 solowe płyty z muzyką filmową oraz setki seansów z muzyką na żywo. Grałdo filmów niemych na prestiżowych festiwalach w Polsce (American Film Festival, Plus Camerimage czy Sputnik nad Polską) oraz na dużych, międzynarodowych festiwalach, m.in. Denver Film Festival. Kilkukrotnie wystąpił na Rynku Sztuki w Płocku.
8 października (sobota)
godz. 15 – Kino Maluszka: zestaw bajek (Polska 1975-2015, 40 min.). Bilety: 10 zł (zwykły), 8 zł (ulgowy).
1) Opowiadania z piaskownicy odc. Zęby (Polska 2020, 5 min.) animowany
Seria krótkich historii z życia 5-letniego Tomka, oparta na motywach opowiadań Renaty Piątkowskiej.Tomek bardzo nie lubi myć zębów, bo albo pasta szczypie go w język, albo jest jeszcze śpiący, bo jest rano, albo już śpiący, bo jest wieczór. Tata pokazuje mu, jak najlepiej myć zęby, jednak Tomek na każdy argument Taty ma kilka kontrargumentów. A to, że jego uzębieniu niczego nie brakuje, a to, że kot przecież zębów nie myje i nikt się go nie czepia. Tata mówi mu o skutkach niemycia zębów, co pozwala Tomkowi rozwinąć temat losu bakterii…
2) Żubr Pompik odc. Duże i małe (Polska 2016, 7 min.) animowany
Mały żubr o imieniu Pompik i jego młodsza siostra Polinka mieszkają z mamą i tatą w wielkim zielonym lesie. Ponieważ są jeszcze maluchami, powoli uczą się rozumieć świat, który ich otacza.
W odc. 1. Pompik zamartwia się tym, że jest najmniejszym żubrem na świecie – do chwili gdy na świat przychodzi jego siostrzyczka, jeszcze mniejsza niż on. Od teraz będzie starszym bratem: mądrym i dużym.
3) Pamiętnik Florki odc. Jeziorko (Polska 2014, 11 min.) animowany
Serial pokazuje świat z perspektywy małej ryjówki Florentyny, która jest pilną obserwatorką rzeczywistości. Florka nie do końca dowierza tłumaczeniom dorosłych, więc sprawdza wszystko sama i dochodzi do własnych wniosków. Jak każdy maluch dziwi się najprostszym rzeczom, jednocześnie ucząc się je rozumieć i nazywać. Uczy się także nazywać, rozumieć i oswajać swoje emocje.
W odc. 1. Florka dowiaduje się, jak to się dzieje, że woda z kałuży paruje, a potem wraca w postaci deszczu.
4) Przytul mnie odc. Nowy sąsiad (Polska 2016, 6 min.) animowany
Sielankowe życie Taty i Synka kończy się z chwilą, gdy na pobliskie drzewo wprowadza się nowy sąsiad – dzięcioł. Rano wyrywa ze snu, płoszy ryby, uniemożliwia poobiednią drzemkę. Trzeba mu dać nauczkę! Tyle że… jego hałaśliwa praca służy nakarmieniu jego dzieci…
5) Baśnie i bajki polskie. Małpa w kąpieli (Polska 2017, 13 min.) animowanyZabawna animowana wersja bajki Aleksandra Fredro. Opowieść o małpie, która pomimo wszelkich prób upodobnienia się do człowieka pozostaje małpą, a jej próba wzięcia kąpieli w wannie kończy się poparzeniem łapek.
Na motywach bajki Aleksandra Fredry.
godz. 18 – Dzień dobry, Robin (USA 2020, 76 min.) dokumentalny | reż. Tylor Norwood. Bilety: 10 zł (zwykły), 8 zł (ulgowy).
Robin Williams, utalentowany aktor i komik, bawił i wzruszał przez wiele lat. Urodził się w 1951 roku w Chicago, gdzie rozpoczynał swoją karierę wystawiając stand-upy w nocnych barach. Dzięki swojej determinacji zyskał międzynarodową sławę, a jego kreacje w filmach “Stowarzyszenie umarłych poetów”, “Good Morning, Vietnam” czy “Buntownik z wyboru” do dziś uznaje się za kultowe. Ten ostatni tytuł przyniósł mu nawet Oscara w kategorii najlepszy aktor drugoplanowy. W dokumencie “Dzień dobry, Robin” poświęcono także sporo uwagi ostatniemu okresowi życia artysty. Twórcy wyjaśniają wpływ, jaki na ostatnie lata życia Williamsa miała niezdiagnozowana na czas choroba neurodegeneracyjna.
12 października (środa)
godz. 18 – Na rauszu (Dania, Szwecja, Holandia 2020, 115 min.) dramat/komedia | reż. Thomas Vinterberg | obsada: Mads Mikkelsen, Thimas Bo Larsen, Magnus Milland, Lars Ranthe. Bilety: 10 zł (zwykły), 8 zł (ulgowy).
Czworo przyjaciół pracuje nauczycielami w małomiasteczkowym liceum. Pewnego dnia spotykają się, aby świętować urodziny jednego z nich. Po wypiciu paru kieliszków szampana wdają się w dyskusję, w wyniku której wysnuwają ciekawą teorię. Zgodnie z nią utrzymywanie przez człowieka poziomu 0,5 promilu alkoholu we krwi skutkuje produkcją hormonów szczęścia w organizmie. Wzrasta również wydajność danej osoby i pobudzona zostaje jej zdolność do kreatywnego myślenia. Bohaterowie postanawiają na własnej skórze sprawdzić słuszność owej teorii. Będą zażywać odpowiednią dawkę alkoholu przez cały dzień, również w pracy. Początek wcielania teorii w życie zapowiada się obiecująco. Stopniowo jednak eksperyment wymyka się bohaterom spod kontroli…
19 października (środa)
godz. 18 – Zupa nic (Polska 2021, 90 min.) komedia | reż. Kinga Dębska | obsada: Kinga Preis, Adam Woronowicz, Ewa Wiśniewska, Barbara Papis, Alicja Warchocka. Bilety: 10 zł (zwykły), 8 zł (ulgowy).
Marta, romantyczka i z uwagi na tuszę przedmiot szyderstw nauczyciela w-f, dzieli mały pokój w bloku z młodszą siostrą Kasią i babcią. W pokoju za ścianą małżeńskie życie toczą rodzice, Tadek i Elżbieta. On jest stale upokarzanym przez system inteligentem, który po pracy pędzi bimber i po cichu zazdrości opływającemu w dobrobyt szwagrowi. Ona jest przewodniczącą zakładowej Solidarności z potrzebą wolności i marzeniem, żeby jej mąż okazał się przedsiębiorczy i zaradny. Kiedy Tadek dostaje talon na malucha, otwierają się wreszcie przed nimi nowe perspektywy…
25 października (wtorek)
godz. 18 – Klub Filmowy: Alcarras (Hiszpania, Włochy 2022, 120 min.) dramat | reż. Carla Simón | obsada: Jordi Pujol Dolcet, Anna Otin, Xenia Roset. Bilety: 15 zł.
Najnowszy film Carli Simón (Lato 1993) to opowieść wypełniona nostalgiczną aurą końca lata i szerzej – małego końca świata, który znika w obliczu galopującej cywilizacji. W nagrodzonym Złotym Niedźwiedziem Alcarràs śledzimy blaski i cienie codziennego życia wielopokoleniowej rodziny z tytułowej wioski, która staje w obliczu utraty swojego gospodarstwa
26 października (środa)
godz. 18 – Sekret bogini Fortuny (Włochy 2019, 113 min.) dramat | reż. Ferzan Oezpetek | obsada: Stefano Accorsi, Edoardo Leo, Jasmine Trinca, Serra Yilmaz. Bilety: 10 zł (zwykły), 8 zł (ulgowy). Miejsce: Kino za Rogiem (ul. Jakubowskiego 10).
Annamaria, która musi udać się na obserwację do szpitala, oddaje dwójkę swoich dzieci pod opiekę wieloletnich przyjaciół – gejów Artura i Alessandra. Pojawienie się pociech przyjaciółki wywraca ich życie do góry nogami, ale jednocześnie staje się wybawieniem dla ich przeżywającego kryzys związku.
Nagrody
2020 – David di Donatello:
– Najlepsza aktorka pierwszoplanowa – Jasmine Trinca
– Najlepsza piosenka – “Che vita meravigliosa”, wyk. Diodato
29 października (sobota)
godz. 15 – Kino Maluszka: zestaw bajek (Polska 1975-2015, 40 min.). Bilety: 10 zł (zwykły), 8 zł (ulgowy).
godz. 16 – Potworna rodzinka (Niemcy, Wielka Brytania 2017, 96 min.) animowany | reż. Holger Tappe. Bilety: 10 zł (zwykły), 8 zł (ulgowy).
Fay Sielska jest zwyczajną, nieco zbuntowaną nastolatką. Jej młodszy brat Max z racji nieprzeciętnej inteligencji ma na pieńku ze szkolnymi łobuzami. Rodzice natomiast są tak zapracowani, że ledwie znajdują czas na życie rodzinne. Pewnego dnia Fay zabiera wszystkich Sielskich na bal przebierańców. Sama przebiera się za mumię, jej brat za wilkołaka, mama za wampirzycę, a tata za samego Frankensteina. Zabawa jest przednia, aż do chwili, gdy okazuje się, iż na skutek klątwy ich przebrania przestały być tylko żartem, a stały się rzeczywistością.
godz. 18 – KLASYKA HERETYKA: Pokaz filmu CIEŃ (Polska 1956, 98 min.) – reż. Jerzy Kawalerowicz. Pokaz filmu i spotkanie z krytykiem filmowym Piotrem Czerkawskim (KINO), autorem książki „DRŻĄCE KADRY” w nowym cyklu Klubu Filmowego POD GILEM. Bilety: 15 zł.
Pewna para jadąca samochodem zauważa skaczącego z pociągu mężczyznę, który podczas wypadku masakruje sobie twarz. Gdy mężczyzna umiera, niemożliwa jest identyfikacja jego zwłok. Trzy osoby, połączone mniej lub bardziej z tym tragicznym wydarzeniem przypominają sobie epizody ze swojego życia, które podobnie jak ten – stanowią dla nich ciągłą zagadkę.