Millennium Docs Against Gravity ponownie w Płocku. Tym razem nietypowo, bo w Domu Darmstadt, ale jak zawsze z najlepszymi dokumentami świata. Zapraszamy w dniach 19-21 maja 2023.
Mamy dla Was sześć hitów 20. edycji festiwalu MDAG, który w tym czasie odbywa się w Warszawie, Gdyni, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Katowicach, Lublinie i Bydgoszczy. W ostatni weekend festiwal wpada jeszcze do kilku mniejszych miast takich jak Płock.
MDAG to jeden z największych festiwali filmów dokumentalnych na świecie, prezentujący kino najwyższej próby. Zeszłoroczna hybrydowa edycja przyciągnęła ponad 138 000 widzów! Kino za Rogiem w Płocku włączyło się weekendowe pokazy przed rokiem. Zależało nam na kontynuacji tego wydarzenia, jednak z przyczyn od nas niezależnego, w tym roku nie mogliśmy zrobić tego w Kinie za Rogiem. Wspólnie z organizatorami podjęliśmy decyzję, że nie rezygnujemy i przenosimy całe wydarzenie do Domu Darmstadt (Stary Rynek 8). Szkoda tracić możliwość obejrzenia tak pięknych dokumentów. Zapraszamy.
Bilety są w bardzo dobrej cenie: 10 zł (ulgowy) i 12 zł (zwykły). Możecie też kupić karnety: 50 i 60 zł. Są już dostępne w sprzedaży internetowej na bilety.pokis.pl
Program Weekendu z Festiwalem
20. edycji Millennium Docs Against Gravity w Płocku
19 maja (piątek) godz. 18
Całe to piękno i krew
(All the Beauty and the Bloodshed)
USA, 2022, 113 min., reż.: Laura Poitras
Nominowany do Oscara niezwykły filmowy portret Nan Goldin – legendarnej fotografki i aktywistki, która obecnie całą energię poświęca założonej przez siebie grupie aktywistycznej PAIN, stającej w obronie osób uzależnionych od środków przeciwbólowych i walczącej z koncernem farmaceutycznym rodziny Sacklerów, współodpowiedzialnym za kryzys opioidowy w Stanach.
20 maja (sobota) godz. 15
Lynch/Oz
(Lynch/Oz)
USA, 2022, 110 min., reż.: Alexandre O. Phillippe
Co łączy filmy Davida Lyncha z „Czarnoksiężnikiem z krainy Oz”? Fascynacja, inspiracja czy obsesja? „Nie ma dnia, abym o tej książce nie myślał” – przyznaje reżyser. Film pokazuje, jak bardzo kultowa książka dla dzieci obecna jest w twórczości wyrosłego z kultury amerykańskiej reżysera. To jednak coś więcej niż tylko niecodzienne spojrzenie na filmowca i jego obsesję – to zapierająca dech w piersiach medytacja nad rolą kina w kształtowaniu naszych marzeń.
20 maja (sobota) godz. 17
I król rzekł: „Co za fantastyczna maszyna!”
(And the King Said, What a FANTASTIC MACHINE)
Szwecja, Dania, 2023, 88 min., reż.: Axel Danielson, Maximilien Van Aertryck
Podróż po rozległym historycznie oceanie współczesnej kultury medialnej. Dowiadujemy się, jak powstała camera obscura, oglądamy pierwszy pokaz ruchomego obrazu, obserwujemy wynalezienie kamery internetowej, odwiedzamy dzisiejsze Hollywood i poznajemy lepiej świat wypełniony 45 miliardami aparatów. Dowcipny i prowokujący do myślenia film śledzi rozwój kultury obrazu w znanej nam do tej pory formie.
21 maja (niedziela) godz. 10
Prawy chłopak
(Polish Prayers)
Polska, Szwajcaria, 2022, 84 min., reż.: Hanna Nobis
Życie Antka, dwudziestodwuletniego konserwatysty z Wrocławia, kręci się wokół myśli narodowej, kościoła i prawicowego aktywizmu. Liderowanie organizacji nacjonalistycznej przeplata z działalnością w męskim bractwie różańcowym. Wszystko zmienia się, kiedy poznaje Weronikę, dziewczynę o diametralnie innych poglądach. Film jest kroniką życia bohatera, który pod wpływem miłości zaczyna zadawać pytania o miejsce Boga, seksu i wyznawanych ideałów w swoim życiu.
21 maja (niedziela) godz. 12
Siostrzeństwo świętej sauny
(Smoke Sauna Sisterhood)
Estonia, Francja, Islandia, 2023, 89 min
reż.: Anna Hints
Nagrodzony na festiwalu w Sundance film o grupie kobiet zbierającej się w tradycyjnej saunie, żeby wspólnie dzielić najgłębsze sekrety, przemyślenia i czerpać siły z wspólnoty. Otoczone dymem obnażają nie tylko ciała, ale i emocje. Dowiadujemy się, czego doświadczyły w swoim życiu. „Siostrzeństwo świętej sauny” przepełnia autentyczne piękno, które nie płynie z posiadania idealnego ciała, ale z humoru, mądrości i samoświadomości.
21 maja (niedziela) godz. 14
Świat po pracy
(After Work)
Szwecja, Norwegia, Włochy, 2023, 81 min.
reż.: Erik Gandini
W Kuwejcie każdy ma prawo do pracy, więc w niektórych miejscach na jednym stanowisku zatrudnionych jest 20 osób. W Korei Południowej pracuje się 12-14 godzin dziennie. Z kolei w Stanach Zjednoczonych co roku pracownicy rezygnują z ponad 500 milionów godzin urlopu z obawy o utratę pracy. Tymczasem roboty są już gotowe do przejęcia większości wykonywanych przez człowieka zadań. To idealna sytuacja dla szwedzkiego mistrza kina dokumentalnego, Erika Gandiniego, który podróżuje po całym świecie i wnikliwie bada, co oznacza dziś słowo „praca”