22 maja (sobota)
godz. 16 – Balerina (Francja, Kanada 2016, 85 min.) animowany, kat. wiek.: 7 lat | reżyseria: Eric Warin, Eric Summer. Bilety: 8 zł (ulgowy), 10 zł (zwykły).
11-letnia Felicja, która mieszka w sierocińcu na prowincji, od zawsze marzy o tym, by zostać baleriną w paryskiej operze. Razem z najlepszym przyjacielem Wiktorem ucieka z sierocińca, by spróbować swych sił w paryskiej szkole baletu.
Opowieść o tym, że pasja, ambicja, wiara we własne siły i nieocenione wsparcie przyjaciół mogą odmienić życie.
godz. 18 – 25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy (Polska 2020, 111 min.) film fab. | reżyseria: Jan Holoubek | obsada: Piotr Trojan, Agata Kulesza, Dariusz Chojnacki, Jan Frycz, Łukasz Lewandowski. Bilety: 8 zł (ulgowy), 10 zł (zwykły).
Tą sprawą Polska żyła trzy razy: pierwszy, gdy bestialsko zgwałcono i zamordowano 15-letnią dziewczynę; drugi – gdy na 25 lat więzienia skazano sprawcę; trzeci – gdy po 18 latach rzekomy sprawca okazał się niewinny. Oparty na tej historii film Jana Holoubka jest oskarżeniem osób odpowiedzialnych za złamanie życia młodemu człowiekowi i jego rodzinie.
Nagrody
2020 – Złote Lwy:
– Nagrody Indywidualne – Najlepszy debiut reżyserski -Jan Holoubek
– Nagrody Indywidualne – Najlepsza pierwszoplanowa rola męska – Piotr Trojan
2020 – Camerimage:
– Konkurs Debiutów Reżyserskich – Najlepszy debiut reżyserski – Jan Holoubek
– Konkurs Filmów Polskich – Złota Żaba – Specjalne wyróżnienie – Bartłomiej Kaczmarek
2020 – Młodzi i Film:
– Konkurs Pełnometrażowych Debiutów Fabularnych – Jantar za scenariusz – Andrzej Gołda
– Pełnometrażowych Debiutów Fabularnych – Jantar za główną rolę – Piotr Trojan
– Pełnometrażowych Debiutów Fabularnych – Jantar za zdjęcia – Bartłomiej Kaczmarek
– Konkurs Pełnometrażowych Debiutów Fabularnych – Jantar im. Stanisława Różewicza za reżyserię – Jan Holoubek
– Publiczności – Dla dilmu pełnometrażowego – Jan Holoubek
2021 – PSC – Najlepsze zdjęcia w pełnometrażowym filmie fabularnym – Bartłomiej Kaczmarek
26 maja (środa) Dzień Matki
godz. 18 – Julieta (Hiszpania 2016, 98 min.) film fab. | reżyseria: Pedro Almodovar | obsada: Emma Suarez, Adriana Ugarte, Daniel Grao, Rossy de Palma. Bilety: 8 zł (ulgowy), 10 zł (zwykły).).
Julieta, dojrzała i wciąż piękna kobieta, zamierza właśnie rozpocząć nowy rozdział w życiu – opuszcza Madryt i razem ze swoim przyjacielem przenosi się do Portugalii. Dzień przed wyjazdem spotyka na ulicy dawną przyjaciółkę swojej córki, która kilkanaście lat wcześniej zniknęła bez słowa pożegnania. To spotkanie wywróci jej plany do góry nogami – zamiast budować nowe życie zaczyna po raz kolejny rozpamiętywać stare: jego blaski i cienie, wzloty i upadki, bezskutecznie próbując dociec, dlaczego jej córka skazała ją na tęsknotę i cierpienie.
Piękna kameralna opowieść z wybitnymi aktorskimi kreacjami Emmy Suarez i Adriany Ugarte, nominowana do Oscara i BAFTY.
Nagrody
2017 – Goya – Najlepsza aktorka – Emma Suárez
29 maja (sobota)
godz. 16 – Miś Fantazy (Polska 2006, 65 min.) animowany, pięć odcinków serii. Bilety: 8 zł (ulgowy), 10 zł (zwykły).
W Słonecznej Krainie jest miejsce dla wszystkich. Dla Prospera, zwanego Czarodziejem zajętego „magicznymi sztuczkami”, dla Żaby Kapy-Kapy pogrążonej w praktycznych zabiegach. Dla Żuczka Wesołka wypełniającego czas błaznowaniem. Dwie Dziewczynki Zagadka i Julka dopełniają ten obraz, a Potwór zwany Posępnym Księciem przydaje wszystkiemu grozy i napięcia, niezbędnych w każdej opowieści. Wszystkie postaci tworzą krąg wokół tej najważniejszej – Misia Fantazego, błękitnego dziecka szczęścia. Bohaterowie ci zanurzeni są w cudownej przestrzeni Wyspy, gdzie trawy kołyszą do snu, a podlegająca naturalnym przemianom przyroda snuje swoją odwieczną opowieść narodzin i śmierci. Lecz wystarczy wsłuchać się uważniej w dźwięk instrumentów, a tuż obok kłębią się nieznane światy, opuszczone zamki, egzotyczne krainy. Wystarczy chwila, a wszyscy przenoszą się w fantastyczne przestrzenie, aby zdobywać nowe doświadczenia, lecz zawsze powracają do domu. Przygody „Misia Fantazego” to baśń o potędze miłości, która przybierając oblicza dobra, przyjaźni, wierności czy szczęścia dąży do opromienienia świata i uczynienia innych lepszymi.
godz. 18 – [Klasyka Polskiego Kina] Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz? (Polska 1978, 99 min.) komedia | reżyseria: Stanisław Bareja | obsada: Krzysztof Kowalewski, Bronisław Pawlik, Stanisław Tym, Ewa Wiśniewska, Ewa Ziętek. Bilety: 8 zł (ulgowy), 10 zł (zwykły).
Polska lat 70. U niejakiego Krzakoskiego, dyrektora “na wylocie”, zjawia się dziewczyna, z którą miał w Paryżu przelotny, ale – jak się okazuje – brzemienny w skutkach romans. Ojciec Danusi jest partyjnym prominentem, więc dla bohatera jej ciąża może okazać się stanem rzeczywiście błogosławionym: poślubienie dziewczyny to szansa na uratowanie posady. Wprawdzie Krzakoski jest już żonaty, ale za radą swojego zastępcy postanawia udowodnić wiarołomność Bogu ducha winnej żonie.
Jedna z najbardziej drapieżnych i zmasakrowanych przez cenzurę komedii Stanisława Barei, w której PRL rysuje się jako kraj nielojalności, zdrady i absurdów, na czele ze słynną sklepową galerią “klientów, których nie obsługujemy” czy wystawą na dworcu pod hasłem “Podróż koleją skraca czas podróży pociągiem”.
2 czerwca (środa)
godz. 18 – Parasite (Korea Południowa 2019, 132 min.) dramat, thriller | reżyseria: Joon-ho Bong. Bilety: 15 zł.
Kierowca bez pracy, gospodyni bez domu, student bez kasy i dziewczyna bez perspektyw wspólnie stworzą perfekcyjny plan: jak w najkrótszym czasie stać się kimś i zająć miejsce bogaczy. W świecie, w którym liczy się tylko wydajność i sukces, przechytrzą system i zawalczą o siebie. Nawet jeśli będzie to wymagało przekroczenia cienkiej granicy między tym, co jeszcze dozwolone, a tym, co absolutnie zabronione. Bong Joon-ho pokazuje, że prawie każdy marzy o lepszym życiu, awansie i szansie na sukces. Ale tylko niektórzy – dzięki nieposkromionej wyobraźni i braku skrupułów – są w stanie po to wszystko sięgnąć.
Nagrody
2020 – OSCARY:
– Najlepszy film – Joon-ho Bong, Sin-ae Kwak
– Najlepszy reżyser – Joon-ho Bong
– Najlepszy scenariusz oryginalny – Jin Won Han, Joon-ho Bong
– Najlepszy film międzynarodowy – Joon-ho Bong
2020 – ZŁOTE GLOBY – Złoty Glob – Najlepszy film zagraniczny
2020- BAFTA:
– Najlepszy film nieanglojęzyczny – Joon-ho Bong
– Najlepszy scenariusz oryginalny – Jin Won Han, Joon-ho Bong
2019 – Cannes, MFF – Złota Palma – Najlepszy film – Joon-ho Bong
2020 – Critics Choice:
– Najlepszy reżyser – Joon-ho Bong
– Najlepszy film zagraniczny
5 czerwca (sobota)
godz. 16 – Dzień czekolady (Polska 2018, 86 min.) fabularny, przygodowy | reżyseria: Jacek Piotr Bławut | obsada: Julia Odzimek, Leo Stubbs, Dawid Ogrodnik, Katarzyna Kwiatkowska, Witold Dębicki. Bilety: 8 zł (ulgowy), 10 zł (zwykły).
Ekranizacja powieści Anny Onichimowskiej o niezwykłych przygodach Moniki i Dawida. Dwójkę bohaterów połączy nie tylko przyjaźń, ale też wspólny sekret. Odkryją świat, w którym żyją zjadacze poniedziałków, wtorków i kolejnych dni tygodnia. Czy uda im się spełnić marzenie i cofnąć czas? Poznaj z nimi tajemnicę starego zegara i obudź szalonego Skoczka Czasu, który za pomoc żąda zapłaty w czekoladzie. Może dowiesz się również, kim tak naprawdę jest tajemnicza kotka, którą przygarnął Dawid i dlaczego Monika chodzi w hawajskiej spódniczce hula. A jeśli będziesz mieć odwagę… nie zamykaj oczu i zmierz się ze złą wiedźmą wykradającą dzieciom ich drogocenne wspomnienia!
“Dzień czekolady” to opowieść o tęsknocie, miłości i wyobraźni tak potężnej, że niemożliwe staje się możliwe.
Nagrody
2018 – ALE KINO – Nagroda Jury Nauczycieli – Najlepszy film pełnometrażowy dla dzieci – Jacek Piotr Bławut
godz. 18 – Co robimy w ukryciu (Nowa Zelandia, USA 2014, 85 min.) komedia, horror | reżyseria: Jemaine Clement, Taika Waititi | obsada: Taika Waititi, Jemaine Clement, Jonny Brugh, Cori Gonzales-Macuer, Stuart Rutheford. Bilety: 8 zł (ulgowy), 10 zł (zwykły).
Jak kilkusetletnie wampiry radzą sobie we współczesnym świecie? Gdzie mieszkają? Jak dobierają ubrania, skoro nie widzą się w lustrze? O co kłócą się na spotkaniu lokatorskim? Czy mogą się zaprzyjaźnić z człowiekiem i nie spożyć go na kolację? Na te i inne pytania postanawia znaleźć odpowiedź ekipa filmowców, która, uzbrojona w krucyfiksy i zapewnienie nietykalności, kręci reportaż z życia czterech wampirów, mieszkających razem w starym domu na przedmieściach Wellington w Nowej Zelandii. Pedant Viago liczy sobie lat 379, awanturnik Deacon – 183, okrutnik Vladislav – 862, a zmurszały potwór Petyr… 8000. Ich codzienność niewiele różniłaby się od codzienności czterech kumpli mieszkających w jednym domu, gdyby nie to, że dzień zaczynają po zmroku i kończą przed świtem, kłócą się, latając pod sufitem, i przyjmują pokarm tylko w płynie. Czerwonym.
Arcyumiejętnie wykorzystana stylistyka reportażu, zabawa konwencjami gatunkowymi i przede wszystkim montypythonowskie poczucie humoru. Dla miłośników inteligentnej filmowej zabawy – czysta przyjemność.
Nagrody
2014 – WFF – Nagroda Publiczności/Plebiscyt Publiczności – Najlepszy film –
Jemaine Clement, Taika Waititi
2014 – Tornto, MFF – Nagroda Publiczności – Najlepszy film – w sekcji
“Szaleństwo Północy” (Midnight Madness) – Jemaine Clement, Taika Waititi
9 czerwca (środa)
godz. 18 – [Klasyka Polskiego Kina] Do widzenia, do jutra (Polska 1960, 86 min.) film fab. | reżyseria: Janusz Morgenstern | muzyka: Krzysztof Komeda | obsada: Zbigniew Cybulski, Teresa Tuszyńska, Włodzimierz Bielicki, Jacek Fedorowicz, Roman Polański, Tadeusz Wojtych. Bilety: 8 zł (ulgowy), 10 zł (zwykły).
Jacek, wrażliwy i romantyczny student, poznaje Margueritte, piękną córkę francuskiego konsula. Szybko się zakochuje i zaczyna zaniedbywać przyjaciół i teatrzyk, którego jest aktorem i reżyserem. Wierzy, że Margueritte odwzajemnia jego uczucie, ona jednak ich związek traktuje jedynie jako krótki przystanek w nieustannej podróży, jeszcze jedną wakacyjną przygodę…
Debiutujący jako reżyser Janusz Morgenstern opowiada swoją pozbawioną happy endu historię, uwieczniając jednocześnie popaździernikowy fenomen, jakim były studenckie kabarety i awangardowe teatrzyki. Jego fabularny debiut to świadectwo czasów, zapis poodwilżowego klimatu i filmowy portret środowiska gdańskiej bohemy artystycznej końca lat 50. skupionej wokół słynnego studenckiego teatrzyku “Bim-Bom”. Jego liderzy – Zbigniew Cybulski i Bogumił Kobiela – byli współautorami scenariusza, do filmu weszły fragmenty spektakli (również teatrzyku rąk “Co to”), a w epizodach pojawili się artyści z nim związani: Jacek Fedorowicz, Tadeusz Chyła czy Wowo Bielicki. Nostalgiczny klimat filmu współtworzą zdjęcia Jana Laskowskiego i muzyka Krzysztofa Komedy.
Nagrody
1961 – MFF, Melbourne – Srebrny Bumerang – Jan Laskowski
1961 – MFF, Stradford – Nagroda za reżyserię – Janusz Morgenstern
12 czerwca (sobota)
godz. 16 – Samsam (Francja 2019, 74 min.) animowany, kat. wiek.: 7 lat | reżyseria: Tanguy de Kermel. Bilety: 8 zł (ulgowy), 10 zł (zwykły).
Młody i nieustraszony Samsam ma prawie wszystko, o czym może marzyć kosmiczny bohater: kochających superbohaterskich rodziców, grupę superprzyjaciół oraz własny latający spodek do odkrywania i zwiedzania kosmosu… Do szczęścia brakuje mu tylko jednego, czyli supermocy. Bo ta, nie wiedzieć czemu, jeszcze się nie ujawniła! Pewnego dnia Mega – nowa tajemnicza koleżanka z klasy Samsama – oznajmia chłopcu, że potrafi ich go nauczyć. Zaciekawiony propozycją Samsam wyrusza wraz z Megą w międzygalaktyczną podróż. W jej trakcie odkryje, że najlepszymi supermocami, jakie można zdobyć, są przyjaźń i odwaga.
godz. 18 – Wszystko zostanie w rodzinie (Francja 2015, 89 min.) komedia | reżyseria: Philippe Lacheau, Nicolas Benamou | obsada: Philippe Lacheau, Alice David, Christian Clavier, Vincent Desagnat, Tarek Boudali, Julien Arruti. Bilety: 8 zł (ulgowy), 10 zł (zwykły).
Sonia chce przedstawić swojego chłopaka ojcu, który jest właścicielem hoteliku w Brazylii. Wakacje to świetna okazja, żeby tam pojechać i zabrać przy okazji grupkę przyjaciół. Piasek brazylijskiej plaży, błękitna, ciepła woda, piękne dziewczyny, przystojni mężczyźni, kompletna beztroska… czego chcieć więcej? Wprawdzie na miejscu okazuje się, że tatuś Soni to niezły dziwoląg, hotelowy basen służy nie ludziom, tylko żółwiom, a w pokojach brak telewizorów, ale nic to! Zaczynają od wycieczki, w której atrakcja ma gonić atrakcję – tyle że w jej trakcie katastrofa zaczyna gonić katastrofę. To chyba jednak nie będą wakacje ich marzeń… Lekka, dynamiczna komedia z masą naprawdę śmiesznych gagów.
16 czerwca (środa)
godz. 18 – Sugar Man (Szwecja, Wielka Brytania 2012, 86 min.) muzyczny, biograficzny | reżyseria: Malik Bendjelloul. Bilety: 8 zł (ulgowy), 10 zł (zwykły).
Outsider? Pechowiec? Samobójca? Podobno podczas ostatniego koncertu podpalił się na scenie i spłonął na oczach publiczności. Nie, strzelił sobie w głowę! Nieprawda, przedawkował i zmarł w więzieniu… Poeta miejskiego getta. Mówili o nim, że jako tekściarz przerasta Boba Dylana. Miał być gwiazdą… ale coś poszło nie tak. Przepadł bez śladu, jednak jakimś sposobem jego płyta „Cold Fact” dotarła do RPA i zyskała miano jednego z najlepszych albumów wszech czasów. Zainspirował tam całe pokolenie, a jeden z jego utworów stał się hymnem buntu w najbardziej ponurych czasach apartheidu.
Właściciel sklepu z płytami w Kapsztadzie postanowił dowiedzieć się, jak i dlaczego zginął. Żmudne dochodzenie, które miało ujawnić koniec niebywale ciekawego twórcy, stało się początkiem niezwykłej historii.
Fascynująca opowieść o Sixto Rodriguezie – w oscarowym dokumencie Malika Bendjelloula „Sugar Man”. Niebywale optymistyczny i wzruszający film. Bajka – z tym, że prawdziwa. I do tego z wyjątkowo szczęśliwym zakończeniem…
Nagrody:
2013 – Oscar – Najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny – Malik Bendjelloul,
Simon Chinn
2013 – BAFTA – Najlepszy film dokumentalny Malik Bendjelloul, Simon Chinn
2014 – Orły – Orzeł – Najlepszy film europejski
2012 – Sundance:
– Nagroda Publiczności – Najlepszy zagraniczny film dokumentalny – Malik
Bendjelloul
– Nagroda Specjalna Jury w konkursie Kino Światowe – Nagroda dla filmu
dokumentalnego za świętowanie artystycznego ducha – Malik Bendjelloul
2013 – Amanda – Najlepszy kinowy film zagraniczny – Malik Bendjelloul
19 czerwca (sobota)
godz. 16 – Bystry Bill (Australia, USA 2015, 87 min.) film animowany | reżyseria: Deane Taylor. Bilety: 8 zł (ulgowy), 10 zł (normalny).
Bystry Bill to uroczy i pomysłowy miś koala, który marzy o wielkiej przygodzie. Pragnie pójść w ślady swego taty podróżnika, który dawno temu zaginął podczas jednej z wypraw. Mały koala wierzy, że może go odnaleźć, więc pewnego dnia porzuca swój zielony dom i wyrusza w drogę. Podczas podróży zyska grono kolorowych przyjaciół: kangura, dziobaka i zwinną jaszczurkę. Z ich pomocą łatwiej będzie prowadzić poszukiwania ukochanego taty
godz. 18 – 1917 (Hiszpania, Indie, USA, Wielka Brytania 2019, 104 min.) wojenny | reżyseria: Sam Mendes | obsada: George MacKay, Dean-Charles Chapman, Mark Strong, Andrew Scott, Colin Firth, Benedict Cumberbatch. Bilety: 8 zł (ulgowy), 10 zł (zwykły).
Dwaj brytyjscy szeregowcy Schofield i Blake, u schyłku Pierwszej Wojny Światowej otrzymują ogromnie ryzykowną misję, od której powodzenia zależy życie ich towarzyszy. Muszą przedrzeć się za linię wroga i przekazać rozkaz odwołujący atak, który w świetle nowych informacji nie ma najmniejszych szans powodzenia. Jeśli nie uda się wypełnić misji, niechybna śmierć czeka ponad 1600 żołnierzy, a wśród nich brata Blake’a.
Zdobywca 3 Oscarów, nominowany do kolejnych 7.
23 czerwca (środa)
godz. 18 – Dumni i wściekli (Francja 2014, 120 min.), komedia | reżyseria: Matthew Warchus | obsada: Bill Nighy, Imelda Staunton, Paddy Considine, Dominic West. Bilety: 8 zł (ulgowy), 10 zł (zwykły).
Wielka Brytania, rok 1984. W proteście przeciwko neoliberalnym reformom Margaret Thatcher prawie 200 tysięcy górników i ich rodzin rozpoczyna walkę w obronie swoich miejsc pracy. Wsparcie dla górników organizują między innymi mniejszości etniczne, a także londyńska grupa LGBT, która zrzesza się pod nazwą „Lesbijki i Geje Wspierają Górników”. W podziękowaniu za zbiórkę pieniędzy dla strajkujących zostają zaproszeni do małej górniczej walijskiej wioski, w której większość mieszkańców nigdy wcześniej nie widziała geja ani lesbijski.
Niebywale lekki film o niezwykle poważnych sprawach: tolerancji, solidarności i porozumieniu ponad podziałami.
Nagrody
2015 – BAFTA – Najlepszy debiutujący brytyjski reżyser, scenarzysta lub producent – David Livingstone, Stephen Beresford
2014 – Cannes – Nagroda Specjalna – Palma ‘Queer’ dla filmu pełnometrażowego – Matthew Warchus
2014 – BIFA:
– Najlepszy brytyjski film niezależny
– Najlepsza aktorka drugoplanowa – Imelda Staunton
– Najlepszy aktor drugoplanowy – Andrew Scott
26 czerwca (sobota)
godz. 16 – Bayala i ostatni smok (Luksemburg, Niemcy 2019, 80 min.) animowany, kat. wiek.: 5 lat | reżyseria: Aina Jarvine. Bilety: 8 zł (ulgowy), 10 zł (zwykły).
Przez stulecia czarodziejska kraina Bayala była szczęśliwym domem dla elfów i wróżek. Wszystko zmieniło się, gdy podstępna królowa Ophira porwała i uwięziła smoki – źródło życiodajnej, magicznej mocy. Nadzieja na ocalenie pojawia się, gdy odnalezione zostaje ostatnie smocze jajo, a wraz z nim szansa na to, że magia może powrócić. Jest tylko jeden warunek: pierwszą rzeczą, jaką musi zobaczyć wyklute pisklę, są jego rodzice… Bajecznie kolory świat elfów, wróżek i smoków, wielkie przygody i – oczywiście – szczęśliwe zakończenie.
godz. 18 – Gorący temat (Kanada, USA 2019, 104 min.) dramat, biograficzny | reżyseria: Jay Roach |obsada: Charlize Theron, Nicole Kidman, Margot Robbie, John Lithgow. Bilety: 8 zł (ulgowy), 10 zł (zwykły).
Stacja The Fox News to jedna z największych telewizji informacyjnych w USA. Praca w niej otwiera drzwi do wielkiej dziennikarskiej kariery i równie wielkich pieniędzy. Żeby ją dostać i utrzymać, a potem wspiąć się po szczeblach kariery, trzeba zadowolić jej twórcę i despotycznego szefa Rogera Ailesa. W przypadku kobiet pracujących w stacji, słowo „zadowolić” ma bardzo dosłowne znaczenie. Zaczyna się od niewybrednych żartów, aluzji, a kończy na erotycznych propozycjach nie do odrzucenia. Ten stan rzeczy trwa przez lata, a dziennikarki stacji przechodzą koszmar. Odmowa obcowania z Ailesem grozi nie tylko zastopowaniem kariery, ale wyrzuceniem z pracy i wilczym biletem na rynku. Trzy kobiety będące na różnych szczeblach medialnej drabiny znajdują w sobie siłę, by wreszcie powiedzieć DOŚĆ. Jednak Ailes nie zamierza się poddać bez walki. Dysponuje wielką władzą, fortuną i kontaktami na politycznych szczytach. Nikt jeszcze się nie spodziewa, że ta konfrontacja zadecyduje o losie milionów kobiet na całym świecie. Film oparty na faktach.
Nagrody:
2020 – Oscar – Najlepsza charakteryzacja i fryzury
2020 – BAFTA – Najlepsza charakteryzacja i fryzury
2020 – Critic’s Choice – Najlepsza charakteryzacja i fryzury
2020 – AACTA – Najlepsza drugoplanowa aktorka zagraniczna – Margot Robbie
30 czerwca (środa)
godz. 18 – Proxima (Francja, Niemcy 2019, 103 min.) film fab. | reżyseria: Alice Winocour | obsada: Eva Green, Zelie Boulant, Matt Dillon, Aleksiej Fatiejew. Bilety: Bilety: 8 zł (ulgowy), 10 zł (zwykły).
Według danych sprzed 5 lat na prawie 550 osób biorących udział w podróżach w kosmos 60 to kobiety. Dwadzieścia procent z nich przed swoim lotem kosmicznym urodziło dzieci, niektóre – kilkoro. Film Alice Winocour „Proxima” to próba przyjrzenia się kobiecie-matce-astronautce, która próbuje pogodzić samotne macierzyństwo z marzeniem o udziale w kosmicznej misji „Proxima”.
Nagrody
2019 – San Sebastian, MFF:
– Nagroda Specjalna – Nagroda Światowego Katolickiego Stowarzyszenia Komunikacji Społecznej (SIGNIS) – wyróżnienie specjalne – Alice Winocour
– Nagroda Specjalna Jury – Alice Winocour